Różne ceny dla różnych grup klientów
Obecnie dobra hurtownia sukienek nie zajmuje się jedynie sprzedażą dużych ilości towaru. Nie obsługuje wyłącznie innych sprzedawców. W ofercie ma także ubrania dla klientek detalicznych. Warto wiedzieć, że ceny proponowane owym grupom różnią się dość wyraźnie. Może to dziwić skoro sprzedawane są te same sukienki. Warto zatem zadać pytanie, z czego wynikają rozbieżności w kosztach?
Ceny, które oferuje hurtownia sukienek
Istnieją firmy sprzedające sukienki damskie duże rozmiary hurtowo i detalicznie. W pierwszym modelu odbiorcami są inne podmioty zajmujące się sprzedażą. W drugim ubrania trafiają do indywidualnych, prywatnych nabywczyń. Nie sposób nie zauważyć, że ceny dla obu grup mocno się różnią. Z czego to wynika? Odpowiedź na to pytanie należy zacząć od wyjaśnienia, czym właściwie są ceny hurtowe i detaliczne. Są pomiędzy nimi wyraźne różnice.
Dlaczego sukienki damskie xxl sprzedawane partiami są tanie? Dlatego, że w cenie hurtowej brana jest pod uwagę duża ilość towaru. Dokonanie takiej transakcji i odbiór ubrań generują niższe koszty niż w przypadku sprzedaży jednej sukienki. Tymczasem cena detaliczna obejmuje pojedyncze koszule damskie duże rozmiary czy inne części garderoby. Tu pojawiają się dodatkowe koszty. Takie jak przechowywanie ubrań, przygotowanie ich do sprzedania i dłuższy obrót towarem.
Nowoczesna hurtownia sukienek
Praktycznie każda hurtownia z sukienkami zarabia w ten sam sposób. Kupuje duże partie ubrań prosto od producenta w niskiej cenie. Następnie sprzedaje je w nieco wyższej cenie sprzedawcom detalicznym. Osiągnięta w ten sposób różnica, to oczywiście zarobek firmy. Wyższe ceny hurtowe niż producenckie wynikają z tego, że to hurtownia musi znaleźć klienta i sprzedać mu towar. A to nie zawsze jest prostą sprawą.
Z podobnych powodów cena detaliczna jest wyższa od hurtowej. Sklep kupuje sukienki xxxl na bardzo atrakcyjnych warunkach. Ale musi ponieść koszty przechowywania ubrań i znaleźć klientki chcące je mieć. To może potrwać dłuższy czas, co wiąże się z rosnącymi kosztami. Oczywiście butik musi też zarobić na utrzymanie pracowników. Tym sposobem wyjaśniliśmy skąd biorą się różnice między cenami detalicznymi, a hurtowymi.